onsdag 24 februari 2010

Att måla eller inte måla....


Hej alla!
I lördags så var jag med Anna på loppis. Där hittade jag en jättestor tavla med guldram för endast 95 kr. (Det kallar jag för nice price!) Jag kunde inte motstå den.



Jag målade in texterna med färg för att det ska ge mera liv i tavlan.



Vilken tur att damen som sålde tavlan inte vet att jag målat över hela rasket!
 Hoppas bara inte att tavlan var värd en förmögenhet? Nej usch! nu får jag kalla fötter...
Men förr i tiden så var det inte många hem som hade råd att köpa vit färg, för att den var så dyr att tillverka. Så det är nog så jag tänker just nu, att vitt är dyrt. Ha..ha


Kramar Jenny

8 kommentarer:

  1. hej jenny
    vilket fynd och vad fint du målat in bilderna=)klart de är så att vit färg var för dyrt förr =)vi har stängnings rea i kväll i lokalen , du är så välkommen om du har tid...18-20 är vi där
    kram pia

    SvaraRadera
  2. Men åh så snyggt det blev!
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Blev jättefint! Kul idé! Hoppas allt är bra med dig. Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  4. Ojoj vilken skillnad Jenny! SÖT! Inte kan man tro att det är samma tavla.. :)
    Ha de, hörs
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Tavlan blev såå läcker!!
    Tänk va lite färg kan göra...o lite roliga ideer.
    Kram
    Ewa

    SvaraRadera
  6. Värdet ligger i betraktarens öga...och det jag ser är värdefullt och fint. Stor kram

    SvaraRadera
  7. Det var ett riktigt fynd - klart du skall måla den - blev superfin!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. O, så många vackra saker att titta på!!
    Kram!

    SvaraRadera

** Det värmer i hjärtat om ni skriver en liten rad.**