torsdag 18 februari 2010

Ta tag i dina drömmar!



Jag tillhör väll den gruppen som vill pröva en massa saker men alltid skjuter upp det. Jag kommer mig aldrig för av olika anledningar. Tillslut har det bara stannat vid att bli drömmar, och jag blir ju inte yngre direkt. Jag och en kompis åkte därför i måndags till Eskilstuna dansstudio för att dansa HipHop! Det ska ju tilläggas att det var en dansgrupp för ålder 30 + . Redan vid uppvärmningen som var ganska tuff så upptäckte jag att 20 års åldern var passè för länge sedan. När vi började dansa så var min ack så goda kordinationsförmåga helt bort blåst. Det var då jag insåg att hjärtat ville men kroppen ville hellre yoga eller nåt annat stillsamt! Det var ändå jätteroligt att dansa HipHop, men oj! vad svårt och jobbigt det är. Så jag avslutar detta inlägg med att säga...
Det går att lära gamla hundar att sitta, men det tar bara lite längre tid  :)

Träningsvärks kramar / Jenny


11 kommentarer:

  1. Men åh vad coolt gjort!
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt gjort.Kanon.Ha en mysig fredag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja du vad säger man! Häftigt och coolt gjort tycker jag med som Lena ovan. Drömmar kan uppfyllas, har en dröm som SKA gå i uppfyllelse en dag när jag hittar vårat dröm hus. SÅ den drömmen ska jag driva igenom hihi ha en fin helg kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul det låter trots träningsvärk!!
    Jag är oxå en riktig drömmare som låter det vara drömmar....
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. BRA!!!
    Fortsätt så !
    Man ska prova det man vill:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Härligt Jenny! Man måste våga för att vinna. Vad blev din vinst? Jo, träningsvärk,glädje och insikt? ;)
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  7. Vad bra gjort!
    Jag är lite likadan själv, när kurskatalogerna kommer planerar jag, men sen blir det liksom inte mer.

    Agneta

    SvaraRadera
  8. hej
    härligt jenny...du får visa upp dina talanger nån gång =)
    kram pia

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få prova det. Skulle med vilja prova att dansa lite olika danser. Huvudsaken är att det var kul och att du provade :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack gulliga du för alla tips. så snällt av dig! Har kollat panduro, slöjddetaljer också så vi får se, fick ett annat bra tips som jags ka kolla upp. Tack söta för dina tips ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  11. Modigt!

    Själv provade jag dansa Zumba här hemma, en dans/träningsdvd och det var minsann inte lätt...jag trodde jag hade kvar den lilla taktkänsla jag en gång i tiden hade men ICKE!

    Jisses vad svårt det var, men vilken bra träning :)

    Slank in hit via JennyRingblomma :)

    SvaraRadera

** Det värmer i hjärtat om ni skriver en liten rad.**